Jouw bestelling

Jouw winkelwagen is leeg

APPLY
Totaal
€0.00
0

Veelgestelde vragen

Bestellen

Waarom kan ik enkel op maandag en donderdag laten leveren?

Door onze leveringen te bundelen op twee dagen per week voorkomen we onnodige verplaatsingen en voedselverspilling. Maar maak je geen zorgen, je kan onze gerechten drie dagen bewaren in de koelkast. Zo kan je er toch van genieten wanneer je maar wil.

Kan ik zelf een exact tijdstip kiezen?

We plannen onze leveringen zo efficiënt en duurzaam mogelijk in, op basis van de bestellingen voor die dag. Je kan zelf geen exact tijdstip kiezen. Zorg dat je bestelt voor een moment waarop er zeker iemand thuis is.

Kan ik ruim vooraf bestellen? Of last minute?

We veranderen ons menu ongeveer elke maand. Je kan bestellen voor alle maandagen en donderdagen waarop het huidige menu beschikbaar is.

Je kan ten laatste drie dagen vooraf reserveren. Dat betekent dat je tot vrijdag middernacht kan bestellen voor levering op maandag, en tot maandag middernacht voor levering op donderdag.

Lastminutebestellingen zijn niet mogelijk. We houden niet van voedselverspilling en koken precies de benodigde hoeveelheden.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Je kan annuleren zolang de deadline voor bestellingen nog niet verstreken is. Met andere woorden: een levering op maandag kan je ten laatste annuleren op vrijdag voor middernacht, en een levering op donderdag kan je ten laatste annuleren op donderdag voor middernacht.

Contacteer ons via e-mail of Messenger als je een bestelling wil annuleren.

Op welke manieren kan ik betalen?

Je kan betalen via Bancontact, VISA en Mastercard.

Ontvang ik een bevestigingsmail wanneer ik iets bestel?

Ja. Als je geen bevestigingsmail ziet verschijnen, check dan je spamfolder. Vind je hem daar ook niet, en wil je zeker zijn dat je bestelling goed ontvangen is, contacteer ons dan gerust via e-mail of Facebook Messenger.

Kan ik voor meerdere dagen tegelijk bestellen?

Nee, dat is momenteel niet mogelijk. Wil je voor meerdere dagen bestellen, plaats dan meerdere bestellingen.

Ik heb net mijn bestelling geplaatst, maar ben iets vergeten toe te voegen. Wat nu?

Als je veel vergeten bent, plaats dan gewoon een nieuwe bestelling voor dezelfde dag en hetzelfde adres.

Ben je iets kleins vergeten en raak je dus niet aan het minimumbedrag voor een bestelling? Contacteer ons dan via e-mail vóór de besteldeadline. De betaling regelen we dan op een andere manier.

Leveringen

Leveren jullie ook buiten de regio van Mechelen?

Neen, op dit moment leveren we enkel in Mechelen, Sint-Katelijne-Waver, Zemst, Boortmeerbeek en hun deelgemeenten. Maar op termijn breiden we ons leveringsgebied mogelijk uit. Stuur ons gerust een mailtje of berichtje om te laten weten dat je interesse hebt maar buiten ons leveringsgebied woont. Dan houden we daar rekening mee wanneer we later bekijken naar waar we best uitbreiden.

Voor onze party packages beperken we ons niet tot deze regio.

Kan ik mijn bestelling komen ophalen?

Neen. Om alles zo efficiënt mogelijk te laten lopen, bieden we enkel leveringen en geen take-away aan.

Worden de maaltijden koud of warm geleverd?

We leveren onze maaltijden koud. Zo kan je ze zelf klaarmaken wanneer je er zin in hebt. Da’s erg eenvoudig, gewoonlijk volstaat het om ze even op te warmen in de oven of microgolfoven.

Wat als ik niet thuis ben op het moment van levering?

Wanneer je een bestelling plaatst, vragen we wat we ermee moeten doen als je niet thuis blijkt te zijn. Bijvoorbeeld achterlaten bij een bepaalde buur, achterlaten op de stoep …

Als je op voorhand beseft dat je op het leveringsmoment niet thuis zal zijn, maar wel ergens anders in het leveringsgebied, laat dit ons dan een dag op voorhand weten. Zo kunnen we onze leveringsroute nog aanpassen.

Na ontvangst

Hoe warm ik de gerechten op?

Da’s erg eenvoudig. Gewoonlijk volstaat het om ze even op te warmen in de oven of microgolfoven. Je kan de instructies op de site raadplegen. We voorzien ook nog QR-codes op de gerechtverpakkingen zelf. Scan ze in met je smartphone en je belandt op een productfiche-pagina met alle informatie.

Hoe lang kan ik de gerechten bewaren in de koelkast?

Je kan ze minstens drie dagen bewaren in de koelkast.

Te lang gewacht? Oordeel dan best zelf. Kijk, ruik en gebruik je gezond verstand. Bij twijfel riskeer je het beter niet.

Kan ik de maaltijden invriezen?

Beter niet. We kunnen de kwaliteit dan niet garanderen.

Overige vragen

Wat mag ik me voorstellen bij de Filipijnse keuken?

De Filipijnse keuken is een van de meest veelzijdige ter wereld. Het is een unieke melting pot die anders is dan andere Aziatische keukens.

Al sinds de 9de eeuw brachten Chinese en Indische handelaars hun recepten mee. Spanje drukte ook sterk zijn stempel, tijdens de 333 jaar durende kolonisatie. En voordat het land op eigen benen kon staan, stond het nog 49 jaar onder het bewind van de Amerikanen. Los daarvan hebben ook tal van andere Zuidoost-Aziatische landen de Filipijnse keuken mee vormgegeven.

Ik heb een allergie. Hoe kan ik weten of een bepaald gerecht geschikt is voor mij?

Dat kan je makkelijk nagaan. Op elke gerechtpagina plaatsen we namelijk de ingrediënten en allergenen.

Let wel: in onze keuken wordt gewerkt met selder, glutenbevattende granen, mosterd, ei, melk, noten, pinda’s, sesam, soja en sulfieten. Af en toe kunnen onze ingrediënten licht afwijken, bijvoorbeeld door voorraadtekorten in de winkels. Als je specifieke vragen hebt over allergenen of echt 100% zeker wil zijn, aarzel dan niet om ons te contacteren.

Zijn de maaltijden halal?

Nee. Onze werkruimte en ons materiaal komen wel eens in contact met zaken die niet halal zijn, zoals bijvoorbeeld varkensvlees. We durven daarom niet te claimen dat onze maaltijden halal zijn.

Zijn jullie gerechten geschikt voor kinderen?

Tuurlijk. We voorzien soms zelfs gerechten specifiek voor kinderen. Een aantal van onze gerechten zullen te pikant zijn voor hen, maar je herkent ze makkelijk aan het chilipeper-icoontje.

Mag ik suggesties doen voor jullie volgende maandmenu?

Zeker en vast. We zijn altijd benieuwd naar feedback en suggesties.

Zijn jullie sommige periodes gesloten?

Net zoals iedereen hebben we af en toe nood aan vakantie. We zullen dit op voorhand duidelijk communiceren en geen bestellingen toelaten voor die periode.

Hoe gaan jullie om met mijn persoonlijke gegevens?

Eerlijk gezegd zijn we echt niet geïnteresseerd in je persoonlijke gegevens. We gebruiken die alleen om je te contacteren met betrekking tot je bestelling en de levering. Daarna verwijderen we je persoonlijke gegevens.

Ik vind mijn vraag niet terug in deze FAQ!

Oei. Vraag het ons dan maar via e-mail of Messenger en we antwoorden zo snel mogelijk!

Elke maandag en donderdag leveren we gratis tussen 18 en 21u in de regio van Mechelen.

Mechelen

Sint-Katelijne-Waver

Boortmeerbeek

Bonheiden

Zemst

Contacteer ons

Alfred Nobelstraat 28A,
2812 Muizen
info@filipinobites.be
filipinobitesbelgium

Social media

© Filipino Bites | 2021 Privacy- en cookiebeleid